Vezirköprü’de Ulaşım Sıkıntısı: Karayolu Talebi

Vezirköprü’de Yıllardır Süren Ulaşım Sorunu: Altınkaya Barajı Mahallelere Köprü Bekliyor

Vezirköprü ilçesinde, 1988 yılında yapılan Altınkaya Barajı’nın mahallelere olan karayolu bağlantısını kesmesi sonucunda, 15 kırsal mahalle 36 yıldır feribotlarla ulaşım sağlıyor. Bölge halkı, yaşadıkları ulaşım zorluklarına dikkat çekerek köprü yapılmasını talep ediyor.

Altınkaya Baraj Gölü’nün karşı kıyısında kalan mahallelere ulaşım, uzun yıllar özel feribotlarla sağlanırken, son 5 yıldır Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştiriliyor. Her gün feribotlarla onlarca araç ve yolcu taşınıyor.

“Karayolu Olursa Ekonomi Canlanır”

Bölge sakinlerinden Ahmet Bektaş, baraj gölü nedeniyle kopan kara bağlantısının yeniden sağlanmasını istiyor. Bektaş, “15 mahalleyi dolaştım. Feribotla ulaşım çok zor. Eskiden burası Alaçam yoluydu. Baraj yapılınca bağlantı koptu. İnsanlar hasta olsa tekne arayacaklar. Buraya karayolu yapılması şart. Bu hem halkı rahatlatır hem de ekonomiyi canlandırır.” şeklinde konuştu.

“Feribotlar Saatli, Her Zaman Gelmiyor”

Mahalle sakinlerinden Eyüp Tozun ise feribotların saatli çalıştığını belirterek, “36 yıldır feribotla karşıya geçiyoruz. Üstelik biz Alaçam tarafı olarak daha yüksek ücret ödüyoruz. Eğer buraya köprü yapılırsa bu çile sona erer.” dedi.

Yıllardır devam eden bu ulaşım sıkıntısına kalıcı bir çözüm olarak karayolu bağlantısı isteyen vatandaşlar, Altınkaya Barajı bölgesindeki 15 milyon 920 bin metreküp ‘gövde hacmi’ ile Türkiye’nin 3. büyük barajı olan barajın çevresindeki köprü çalışmalarını bekliyor.

Samsun ve Sinop illerine bağlı birçok kırsal mahalle ve köy, 1988 yılından bu yana ulaşım sorunu yaşıyor. Geçmişte yaşanan acil durumlarda ambulans helikopter dahi mahallelerde iniş yapamamış, bu durum ülke genelinde dikkat çekmişti.

Related Posts

Ekonomide gözler haziranda faiz ve Ekonomi Koordinasyon Kurulu kararlarında olacak

Piyasalar, haziranda Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulunun alacağı faiz kararı ile Erzurum’da gerçekleştirilmesi planlanan Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplantısına odaklanacak.

Maliyenin analizine takılan doktorlar gönüllü uyumla 2,1 milyar liralık matrah artırdı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, yapay zeka destekli sistemle, özel muayenehanesi bulunan 28 bin 931 doktoru taradı, sisteme takılan doktorlar gönüllü uyumla 2,1 milyar liralık matrah artışı yaptı.

Erdoğan konuştu, Şimşek dinledi: Faize dayalı bir ekonomik sistemi meşru göremeyeceğim

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Dünya İslam Ekonomisi Zirvesi’nde yaptığı konuşmada “Faizi ve faize dayalı bir ekonomik sistemi meşru göremeyeceğimizi sık sık ifade ettim. Tayyip Erdoğan olarak faizsiz ekonomi özlemimi gür …

Türkiye’nin petrol ithalatı martta azaldı

Türkiye’nin toplam petrol ve petrol ürünleri ithalatı, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7,8 azalarak 3 milyon 827 bin 785 ton oldu.

ABD vizesinde yeni dönem! Artık başvurular böyle yapılacak

ABD vizesi almak isteyenler artık yeni bir randevu platformu üzerinden işlemlerini gerçekleştirecek. Sistem bugün devreye alındı. ABD’nin Ankara Büyükelçiliği’nden yapılan açıklamaya göre bugünden (30 Mayıs Cuma) itibaren ABD vizesi için başvurular …

İstilanın çaresi gümrük vergisi: Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya ile ticareti dengeleyecek formül

Türkiye’nin Uzak Doğu ülkelerine karşı verdiği dış ticaret açığı yalnızca cari dengeyi bozmakla kalmıyor, yerli üretim altyapısını da tehdit ediyor. Tamamına yakını Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya’dan kaynaklanan ticaret açığını kapatmak için yüzde 30 ek gümrük vergisi uygulanması gerekir.