Kaskoda fırsat dönemi başladı: Şirketler yarışa girdi, fiyatlar dibe indi

Kasko Sigortası Fiyatları 2024 Yılında Düşüş Trendinde

Yakın zamanlarda yapılan araştırmalara göre, 2022 ve 2023 yıllarında sürücülerin en çok şikayet ettiği konular arasında yer alan kasko sigortası fiyatları, 2024 yılında olumlu bir seyir izliyor. Uzmanlar, fiyatların hızla düştüğünü ve bu düşüşün Haziran ortasına kadar devam edeceğini belirtiyor.

Aylara göre indirim oranları açıklandı

Kasko fiyatları, ocak ayında yüzde 7, şubat ayında yüzde 7, mart ayında yüzde 10 ve mayıs ayında yaklaşık yüzde 5 geriledi. Böylece yılbaşından bu yana toplamda yaklaşık yüzde 30’luk bir düşüş yaşandı. Ancak uzmanlar, bu düşüşün kalıcı olmayabileceğini ve haziran ayı itibarıyla fiyatların yeniden yükselebileceğini öngörüyor.

‘Fiyatlar dibin dibini gördü’

TÜKONFED Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı, “Fiyatlar neredeyse dibin dibini gördü. Haziran ayının ortasına kadar bu seviyelerde kalabilir. Sigortalılar tereddüt etmemeli, fırsatı değerlendirmelidir” dedi.

Fiyat düşüşünün nedenleri ne?

Uzmanlara göre fiyat düşüşünün arkasında üç ana neden yatıyor:

  • Araç fiyatlarındaki artışın durması,
  • 2022-2023 yıllarında yüksek kalan fiyatların dengelenmesi,
  • Sigorta şirketlerinin geçmişteki kârlarını indirime dönüştürme stratejisi.

Ayrıca bazı şirketlerin piyasadan çekilmesinin ardından tekrar faaliyete geçmesi, rekabeti artırarak fiyatları düşürdü.

Kaskosuz araç sayısı alarm veriyor

Türkiye genelinde 32 milyon araç bulunuyor ve bunların sadece 4’te 1’i kaskolu. Bu durum sigorta şirketleri için büyük bir pazar fırsatı sunarken aynı zamanda trafik güvenliği açısından da risk teşkil ediyor.

Sigorta şirketleri hangi araçlara kasko vermiyor?

Genellikle 10 yaş ve üzeri araçlara kasko yapmayan sigorta şirketleri, ancak bu araç grubunun Türkiye’deki toplam araçların çoğunluğunu oluşturması, sigortalılar ve sigorta sektörü için önemli bir sorun teşkil ediyor.

Ortalama kasko fiyatları ne kadar?

Araç Model Yılı Araç Değeri Ortalama Kasko Fiyatı
2015 700-900 bin TL 8-10 bin TL
2018 1 – 1.2 milyon TL 8-12 bin TL
2023 1.5 milyon TL ~20 bin TL
2025 5 milyon TL 70-80 bin TL

Related Posts

Ekonomide gözler haziranda faiz ve Ekonomi Koordinasyon Kurulu kararlarında olacak

Piyasalar, haziranda Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulunun alacağı faiz kararı ile Erzurum’da gerçekleştirilmesi planlanan Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplantısına odaklanacak.

Maliyenin analizine takılan doktorlar gönüllü uyumla 2,1 milyar liralık matrah artırdı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, yapay zeka destekli sistemle, özel muayenehanesi bulunan 28 bin 931 doktoru taradı, sisteme takılan doktorlar gönüllü uyumla 2,1 milyar liralık matrah artışı yaptı.

Erdoğan konuştu, Şimşek dinledi: Faize dayalı bir ekonomik sistemi meşru göremeyeceğim

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Dünya İslam Ekonomisi Zirvesi’nde yaptığı konuşmada “Faizi ve faize dayalı bir ekonomik sistemi meşru göremeyeceğimizi sık sık ifade ettim. Tayyip Erdoğan olarak faizsiz ekonomi özlemimi gür …

Türkiye’nin petrol ithalatı martta azaldı

Türkiye’nin toplam petrol ve petrol ürünleri ithalatı, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7,8 azalarak 3 milyon 827 bin 785 ton oldu.

ABD vizesinde yeni dönem! Artık başvurular böyle yapılacak

ABD vizesi almak isteyenler artık yeni bir randevu platformu üzerinden işlemlerini gerçekleştirecek. Sistem bugün devreye alındı. ABD’nin Ankara Büyükelçiliği’nden yapılan açıklamaya göre bugünden (30 Mayıs Cuma) itibaren ABD vizesi için başvurular …

İstilanın çaresi gümrük vergisi: Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya ile ticareti dengeleyecek formül

Türkiye’nin Uzak Doğu ülkelerine karşı verdiği dış ticaret açığı yalnızca cari dengeyi bozmakla kalmıyor, yerli üretim altyapısını da tehdit ediyor. Tamamına yakını Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya’dan kaynaklanan ticaret açığını kapatmak için yüzde 30 ek gümrük vergisi uygulanması gerekir.