Adıyaman Diyarbakır arası 30 dakika kısalıyor

“`html

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kahta-Narince-Siverek Yolu’nun açılışında dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Konuşmasına 6 Şubat’taki depremlerde kaybedilen canlar için rahmet dileyerek başlayan Uraloğlu, depremden etkilenen ailelere başsağlığı dileklerini iletti.

ADIYAMAN, BEREKETLİ HİLAL’İN KUZEYDEKİ İNCİSİ

Uraloğlu, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle dolu Adıyaman’daki etkinlikte, “Bu topraklar, Dicle ve Fırat havzalarının buluşma noktası olup, Ortadoğu’yu kapsayan verimli alanlardır. Bereketli Hilal, iklimi ve su kaynakları sayesinde tarımın ilk adımlarını atan yerdir. Burası, sadece bir coğrafi bölge değil, insanlığın kültürel hafızasını oluşturan bir alan olmaktadır.” dedi.

Adıyaman’ın bereketli hilalin kuzey sınırında yer aldığına dikkat çeken Uraloğlu, “Adıyaman, bu verimli toprakların parlayan bir incisi. Nemrut Dağı’nın eşsiz heykelleri, Cendere Köprüsü, Kahta Kalesi ve Karakuş Tepesi, buranın zengin tarihine tanıklık etmektedir.” şeklinde konuştu.

29 MİLYAR LİRALIK YATIRIM

Bakan, Adıyaman’ın tarih boyunca ana ticaret yollarının kavşağı olduğunu ifade ederek, “2002’den bu yana ilimize 29 milyar 380 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. Bölünmüş yol uzunluğumuzu 23 kilometreden 273 kilometreye çıkardık. Bitümlü sıcak kaplama yolların uzunluğunu ise 123 kilometreye yükselterek Adıyaman halkını konforlu yollarla buluşturduk.” dedi.

9 KARAYOLU PROJESİ DEVAM EDİYOR

Uraloğlu, Adıyaman’ı Kahramanmaraş, Gaziantep, Adana, Mersin gibi illere bağladıklarını, ayrıca Malatya, Elazığ ve Şanlıurfa’ya da bağlantılar sağladıklarını belirtti. “Şu anda, Kahta-Narince-Siverek yolunun yanı sıra Besni-Araban-Gaziantep Yolu, Narince-Gerger İl Yolu, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Yolu BSK kaplaması gibi toplamda 9 karayolu projesi üzerinde çalışmalarımız sürüyor.” açıklamasında bulundu.

KAHTA-NARİNCE-SİVEREK YOLU 40,8 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA

Uraloğlu, Adıyaman’ı Diyarbakır’a, Güneydoğu’yu İç Anadolu Bölgesi’ne bağlayan Kahta-Narince-Siverek Yolu’nun 40,8 kilometre uzunluğunda projelendirildiğini ifade etti. “Bu yolda, Türkiye’nin en büyük eğik askılı köprülerinden biri olan Nissibi Köprüsü ile birlikte toplamda 656 metre uzunluğundaki 2 adet çift köprü ve 60 metrelik 2 üst geçidi tamamladık.” dedi.

GÜZERGAH 11,2 KİLOMETRE KISALACAK

Kahta-Narince-Siverek Yolu’nun tamamlanmasıyla mevcut güzergah üzerindeki riskli kesimlerin kaldırılacağını belirten Uraloğlu, “Trafik güvenliğini en üst düzeye çıkarıp sürücülerimize daha konforlu bir yolculuk sunmayı hedefliyoruz. Mevcut yolun 52 kilometre olan uzunluğunu 11,2 kilometre kısaltacağız; böylece seyahat süresi 30 dakika kısalarak 55 dakikadan 25 dakikaya inmiş olacak. Bu gelişme, yıllık 706 milyon lira zaman ve 247 milyon lira akaryakıt tasarrufu sağlayacak. Ayrıca, araçların neden olduğu karbon emisyonunu da 18 bin ton azaltmayı başaracağız.” ifadelerini kullandı.

“YENİ İSTİHDAM FIRSATLARI YARATIYORUZ”

Bakan Uraloğlu, güzergah boyunca turizm potansiyeli taşıyan tarihi mekanlara, Nemrut Dağı, Cendere Köprüsü ve Eski Kahta Kalesi gibi yerlerde kolay erişim olacağını belirtti.

Ekonomik büyümenin temel bileşenlerinden birinin güçlü ulaşım altyapısı olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Cumhurbaşkanımızın, ‘Yol medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve gelişim demektir’ sözleri doğrultusunda, inşa ettiğimiz yollar, köprüler ve projeler, ülkemizin üretim ve ticaret faaliyetlerini canlandırarak yeni çalışma alanları oluşturuyor.” şeklinde konuştu.

“TÜRKİYE’NİN YOL AĞI GELİŞİYOR”

Uraloğlu, refah seviyesinin artırılması için yurt genelinde yüksek standartlı yollarla donattıklarını vurguladı. “2002 yılında Türkiye’deki araç sayısı 8,5 milyon, bölünmüş yol uzunluğumuz ise 6 bin 101 kilometreydi. Şu anda araç sayısı 31 milyona ulaştı ve ortalama seyahat hızımız 90 kilometreye çıktı. Bu başarı, bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 101 kilometreden 29 bin 700 kilometreye çıkarmamızla mümkün oldu. Bugün, 81 ilimizin 77’si birbirine bölünmüş yollarla bağlı.” dedi.

Uraloğlu, otoyol ağını bin 714 kilometreden 3 bin 796 kilometreye çıkararak, büyük projeleri hayata geçirdiklerini vurguladı.

NİSSİBİ KÖPRÜSÜ’NDEN 5 MİLYON ARAÇ GEÇİŞ YAPTI

Bakan Uraloğlu, Adıyaman’ı Şanlıurfa ve Diyarbakır’a bağlayan Siverek-Kahta karayolunun 1992’de sular altında kalmasının ardından Fırat Nehri’nin iki yakasını birleştiren Nissibi Köprüsü’nün inşasını hatırlatarak, “Bu köprü, iki kıyı arasındaki ulaşımı daha güvenilir ve konforlu hale getirdi. 2015 yılından bugüne kadar köprüden 5 milyon 780 bin araç geçti.” diye ekledi.

Adıyaman’ın gelişimi için depremin olumsuz etkilerini tamamen ortadan kaldıracaklarını belirten Uraloğlu, “Geçmişten geleceğe daha güçlü bir Adıyaman inşa etmek için çalışmalara devam ediyoruz. İnsanlık tarihinin ilk adımlarının atıldığı bu topraklar, geleceğimizi şekillendirmeye devam edecek.” ifadelerini kullandı.

“`

Related Posts

Merkez Bankası Başkanı Karahan: Dezenflasyon için tüm araçları kullanırız

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, Kayseri’de gerçekleştirdiği “Para Politikası ve Makroekonomik Görünüm” sunumunda, 2025 yılında Kayseri ve çevre illerde 255 firma ile, son 5 yılda ise toplam 2 bin 600 firma ile yüz yüze …

Bi çayımız vardı: Ona da zam geldi!

Enflasyon canavarı bu defa çaya uğradı. Vatandaşların sabah akşam içtiği kuru çaya zam yapıldığı ifade edildi. Bloomberg’ten İrfan Donat’ın haberine göre ÇAYKUR kuru çay fiyatlarına zam yaptı. Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından kuru çay …

İş Bankası’ndan Ücretsiz Eğitim Desteği

Ders Destek Projesi ile öğrencilere çevrim içi eğitim ve kişisel gelişim desteği sağlanıyor.

ATM kullanan herkesi ilgilendiriyor! A’dan Z’ye değişecek

ATM’lerde yeni teknoloji uygulanmaya başladı. Avrupa genelinde yayılan yeni ATM’lerin Türkiye’ye de gelmesi bekleniyor. Yeni ATM’lerde kart teslimi bile yapılabiliyor.

Demirci’de Geleneksel Hasat Dayanışması

Demirci’de kırsal mahalleler, imece usulü buğday ve arpa hasadını birlikte gerçekleştiriyor.

2025 Temmuz Merkez Bankası faiz açıklaması ne zaman? TCMB faiz beklentisi ne yönde?

Merkez Bankası faiz kararı, Temmuz ayı sona ererken yatırımcıların izleyeceği politikalarda önemli bir rol oynayacak. Peki, Merkez Bankası faiz açıklaması ne zaman? TCMB faiz beklentisi ne yönde?