İmam Hatip Ortaokullarında Yüksek Başarı Oranları Dikkat Çekiyor
Ülkemizde Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında, imam hatip ortaokullarındaki yüksek başarı oranları, özel yönlendirme ve sınav uygulamalarıyla dikkat çekiyor. Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, ilkokuldan itibaren başarılı öğrencilerin imam hatip ortaokullarına yönlendirildiğini ve bu okullara sınavla öğrenci alındığını vurguluyor.
Trabzon’daki Mahmut Celaleddin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne bağlı ortaokulda, 4 öğrencinin tüm soruları doğru yanıtlayarak 500 tam puan aldığı, 274 öğrencinin ise Türkiye genelinde yüzde 10’luk başarı dilimine girdiği açıklandı.
Ortaokullarda öğrenciler genellikle adres kayıt sistemine göre yerleştirilirken, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 22 Şubat 2024 tarihli Resmî Gazete’de yayımladığı yönetmelikle, “Bünyesinde ortaokul bulunan merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okulların ortaokul kısmına öğrenci alımı, okul yönetimince yapılacak yazılı ve/veya sözlü sınav sonucuna göre de yapılabilir” hükmü yer aldı. Bu düzenleme kapsamında ilkokul öğrencilerine yazılı veya sözlü sınav uygulanabildiği belirtildi.
Cumhuriyet gazetesinde yer alan habere göre, Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, LGS sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, 10 yaşındaki çocukların sınavla ayrıştırılmasının eğitim ilkeleri ve Anayasa ile uyumsuz olduğunu vurguladı. Özbay, “Çocukların zorunlu eğitimi tamamlamadan sınavlarla kategorize edilmesine son verilmelidir” şeklinde konuştu.
Özbay, devlet okullarındaki fiziki koşulların ve eğitim imkanlarının eşit olmadığını, imam hatip ortaokullarına ek kaynak ve destek sağlandığını belirterek, bu durumun eğitimde fırsat eşitliği ilkesini zedelediğini dile getirdi.
İlköğretim ve Eğitim Kanunu’nun 7. maddesine atıfta bulunan Özbay, ilkokuldan ortaokula geçişte sınav yapılamayacağını belirterek, söz konusu uygulamaya karşı hukuki süreç başlatacaklarını açıkladı.